Saturday, July 10, 2010

kenapa aku suke berenang???

ko reti berenang ker??? itulah persoalan pertama yang akan orang tanya kalau aku cakap hobi aku berenang.ckp pasal berenang nie aku teringat balik mase 10 tahun lepas dimana waktu tue aku berada di darjah tiga. time tue adalah fisrt time aku mandi sungai.perasaan first time mandi sungai memang teruja.memang la dalam hati ader perasaan takot sebab tak tau berenang tapi kalau dah hari2 mandi sungai x kan tak reti berenang lagi. start daripada tue lah hobi aku berenang kat sungai.
basikal hebat !!

aktiviti lepas balik sekolah

sungai dulu & kini masih spt dulu


terjun ke sungai !!


jambatan mc donald kampungku..


geng mandi parit..

kat sungai tue la aku membesar bersama-sama ikan yang setiap hari ditangkap oleh orang kampung. kalu time padi potong tue air sungai mesti dah surut. so time tue la aku dan rakan termasuk adik beradik aku tender sepanjang sungai tue, berbekalkan 1 plastik beras sbb nak isi ikan. banyak kenangan time kecik yang aku ak boleh lupe antaranye:

1) mandi sungai time habis sekolah agama/ponteng kelas
2) tangkap ikan time cuti sekolah
3) kena sebat sebab mandi sungai

so skrg sume tue menjadi kenangan time kecik2 dulu..skrg dh beso...nak mandi pon dah tak best..tak sama mcm kita mandi time kecik2 dulu dengan member2 lain.

kawasan menangkap ikan

p/s :tempat yang sama adakalanya memberi suasana yang berbeza
masa merubah segalanya.

No comments:

Post a Comment